iklan sat.

01 December 2011

newborn baby checklist

Minggu ni aku dah masuk ke 31 minggu.. so aku dah mula prepare barang baby sikit2.. walaupun ini 3rd pregnancy aku, aku still kena ade checklist utk pastikan sumer barang yg diperlukan ketika bersalin dan berpantang mencukupi.. ade sesetengah barang aku just recycle semula yg arifah dan aqil punya.. dan ade yang baru.. depands on bajet and keperluan..

No.

Barangan bayi

Remark (/ / x)

1.

Baju tangan pendek

So far ade 30 psg baju recyle. Mungkin beli 2/3 pasang utk baby baru

2.

Baju tangan panjang


3.

Mitten & botties


4.

Barut bayi

/

5.

Bedung bayi


6.

topi

/

7.

Tuala mandi


8.

Tuala kecil/ saputangan


9.

Selimut

/ (2 unit)

10.

Bedding Set (tilam, bantal & sarung tilam/bantal)


11.

kelambu


12.

Rocking chair/ bouncer

/

13.

Toiletries (bedak, syampoo, lotion, baby bath)


14.

Minyak yu yi


15.

Cotton buds / cotton ball


16.

Wet tissue


17.

Bath mat


18.

Changing mat (lapik getah)


19.

Bath tub

/

20.

Nappy rash cream (dropolene)


21.

Napkins

/

22.

Pampers (size newborn & S)


23.

Diapers bag/ nursery bag


24.

Car seat baby



Barangan Ibu

Remark (P / x)

25.

Baju tangan panjang/ nursing t-shirt

/

26.

Stoking


27.

Kain batik


28.

Nursing bra

Baru ade 2 yg baru

29.

tudung


30.

Peralatan mandi (pencuci muka, ubat gigi, berus gigi & sabun)


31.

Tuala mandi

/

32.

Maternity pad

/

33.

Air zamzam & air selusuh

/

34.

Sweater / baju sejuk

/

35.

sikat

/

36.

Breast pad


37.

tungku

/

38.

Barut / bengkung

/

39.

Minyak angin


40.

Jamu / set bersalin


41.

Breast pump

/

42.

Storage bottles / bags


43.

Breastpump bag

/

44.

flusk





So far, yg bertanda (/) telah ade cume belum pack properly .. manakala yg tak bertanda ape2.. masih belum disediakan sehingga hari ni.. insyaallah, aku akn update checklist from time to time..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...