iklan sat.

13 December 2011

Update checkup 32 week and 4 days.. plus BSP test for 2nd time

semalam aku ada checkup utk 32 week ..
tekanan darah aku 116/71
berat menurun sekilo.. menjadikan 70kg.. so kena tegur ngn my gynea kenapa menurun..

klau tgk progress berat badan aku tak pusing mana pun.. masa mula2 mengandung badan aku bagai dipam2.. masa tu aku baru lps ambik family planning jenis injection.. 2x suntik.. terus naik mendadak-dadak.. & period jd irregular.. so stop n terus mengandung..

progress berat badan aku spt berikut, average between 67-71kg
mengandung 3 bulan: 69kg
4 bulan: 67 kg
5 bulan: 69 kg
6 bulan: 70 kg
7 bulan: 71 kg
8 bulan: 70 kg

then, 1 day before checkup aku buat BSP test sekali lagi (11/12/11) di Pusat Perubatan Ar-Ridzuan.. result BSP adalah:
pre-breakfast: 3.8 mmol/l
pre-lunch: 5.9 mmol/l
pre-dinner: 7.7 mmol/l
post-dinner: 5.1 mmol/l

comment my gynea.. dia kata nasib baik satu je result tak ok iaitu 7.7 mmol/l, if not aku kena start buat suntikan insulin.. n aku kena buat lg test sblm checkup 36week..

progress baby lak.. skrg baby 2.13kg.. berat & air ketuban normal..
kepala pun dah kebawah.. lepas ni checkup setiap 2 minggu.. & my appointment will be @ 28.12.11 (week 35)

2 comments:

  1. wah dah 32wk.... tak lama lg dh tu.. tk care ya :)

    ReplyDelete
  2. tu la ..kejap je rasanya.. risau pun ade..doakan aku yek..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...