iklan sat.

15 December 2011

Cameron Highlands 2011


Bulan Oktober 2011, adalah bulan aku ber"cuti rehat" .. aku amik 7 hari cuti dimana 3 hari diperuntukkan untuk family vacation and lagi 4 hari untuk menjaga anak2 kena chicken pox
1st family vacation bulan okt adalah kuala terengganu.. manakala 2nd vacation is Cameron Highlands.. citer ttg terengganu akn dicover kemudian..

berbalik ttg cameron.. aku saje2 booking untuk rumah peranginan persekutuan, BPH utk bulan okt 2011..alih2 berjaya and aku booking 2 bilik.. (actually nak booking apartment, tp fullybooked).. so disebabkan booking 2 bilik, aku bw sekali emak dan opah aku.. mmg diaorg pun dah excited sgt esp opah cuma last minute b4 nak pegi, aku rasa berbelah bahagi sbb masa tu arifah baru sgt kena chickenpox.. risau if chickenpox dia melarat sbb cameron tu kawasan sejuk and kerap hujan.. namun bila tau opah merajuk sbb mcm tak jd pegi.. terus aku pujuk hubby pegi.. so perjalanan kami bermula pukul 7 malam Ahad dari ipoh dan tiba di Cameron pukul 9 malam.. nasib baik, pihak BPH tak cancel booking aku..

sesampai je di Cameron jam 9mlm, terus je cari tpt dinner.. kami dinner di food court brinchang rasanya.. nice and affordable makanan disitu.. then baru la kami check-in di rumah persekutuan..

bilik di rumah persekutuan ni luas.. cuma diaorg provide 2 katil single je.. so berhimpit la kami 4 beranak bila kami jointkan ke2-2 katil.. kalau bawa toto rasanya lebih selesa.. bilik air dia sgt ok, macam baru lepas renovate..ade astro.. yg tak best furniture & fittings dia (except katil) macam design lama.. tp kira ok sbb bayar RM25/ night/room..

so far bagi aku ok dan selesa esp cam aku yg just stay for 1 night only...


me @ lobby rumah peranginan persekutuan

keesokkan harinya, pagi2 aku dah ajak sumer ge jln2.. sbb pukul 8 pg aku rasa matahari dah tegak atas kepala.. lgpun aku takut jika lewat, nnti hujan and susah nak jalan time hujan dgn keadaan arifah sedemikian.. 1st thing, kami breakfast at tanah rata.. tp tak berbaloi sbb makan just nasi lemak telur mata kerbau tp bayar lebih kurang harga cam dinner.. then, plan nak ge Al-mashor strawberry farm kat taman sedia tp tak dibuka utk self plucking sbb diaorg baru sembur racun..pastu pusing2 strawberry farm lain pun cam sama je.. Then, ge boh tea plantation, pun tutup hari isnin.. Dari boh tea plantation kami lajakkan mendaki gunung brincang utk ke mountain strawberry park.. sgt berbaloi2 walaupun kena turun naik bukit sbb udara yg segar, view yg cantik dgn ladang teh dan kebun dan buah2 strawberry yg besar serta lazat..

entrance to mountain strawberry farm.. jln nak masuk pun curam je..

aqil org yg paling seronok petik srawberry.. sbb sambil petik smbil makan.. dia aje makan > 10 biji..


mak & opah pun petik juga strawberry..

pastu aku nak makan strawberry chocolate, tp chocolate dah abih.. nasib baik homemade srawberry icecream dia sedap.. 2 bekas gak aku makan...



sebelum turun dari strawberry farm, sempat posing di tea plantation yg sgt indah pemandangannya..

pastu kamiorg singgah memborong sayur dan buah2an lain di Kea Farm.. pic takde sbb dah hujan rintik2.. dari situ kamiorg bergerak balik ke ipoh, and sempat berhenti posing2 di Cactus Point..


masa nak turun dari cameron, ada gak nak singgah Bharat Tea Plantation, tp hujan sgt lebat.. so terus je balik ipoh.. Alhamdulillah, kul 4 ptg kami tiba di Bandar Meru Raya dengan selamatnya.. walaupun percutian kali ni aku rasa singkat (< than 24 hour) tp very enjoyable..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...