iklan sat.

22 December 2011

Pertandingan Mewarna Bank Rakyat

8 Okt 2011, arifah and aqil telah menyertai pertandingan Mewarna Kelab Nuri Bank Rakyat..
yang berlangsung di Dewan Taman Meru bermula jam 8pg hingga 12 tghari..
mereka diregistered under Tadika Impian IQ Genius and Taska Qaseh Ibu..
syarat untuk layak meyertai pertandingan melukis adalah wang simpanan tahunan di akaun Nuri melebihi RM50.00.. pertandingan ni dibahagikan kepada 2 kumpulan iaitu 6-9tahun dan 10-12 tahun..
So, aku n hubby tak mengharapkan mereka menang sbb mereka masuk kategori 6-9 tahun.. lagi2 aqil yg baru 2 tahun.. tp aku just nak bagi diorg enjoy dan merasai suasana pertandingan.. cuma yg best, bank rakyat telah beri setiap peserta t-shirt , colour pencil, beg dan makanan. aku tak ingat berapa ramai yg masuk, tp rasanya >< 500 org kanak2 dr sekolah2 sekitar ipoh..

Pada mulanya aqil excited untuk mewarna, lebih2 lagi dia start conteng lukisan yang diberi sebelum wisel permula berbunyi..
aqil n arifah khusyuk mewarna

at last aqil mula bosan.. 10 minit selepas mewarna dia dah bg kat aku kertas yg dia conteng2..

tinggallah arifah seorg meneruskan aktiviti mewarna dengan penuh sabar dan tekun.. cuma dia tak boleh aku or abah dia takde depan mata.. mulalah menangis.. so aku kena la tunggu kat tepi dia sepanjang sejam mewarna, sementara abahnya bawa aqil jln2 tgk kiosk yg ada sbb aqil dah mula meragam kepanasan..


antara peserta2 yg join.. dlm dewan adalah kanak2 berumur dari 6-9 tahun..




akhirnya arifah berjaya mewarna sehingga habis masa yang diberi..

arifah dan rakan baiknya, hazeerah dan Damia selepas pertandingan.. masa ni waktu tea-break.. sblm bermulanya persembahan chicken dance dari maskot Bank Rakyat, Burung Nuri dan persembahan tarian 1 malaysia dari salah sebuah sebuah sek menengah di Meru..

kami tak tunggu sehingga penyampaian hadiah kerana aqil dah meragam teruk..
apapun, aku rasa pertandingan ni ok and enjoyable.. cuma kategori peserta perlu disemak semula sbb peserta 4-6 tahun( tadika & taska) patut diasingkan dari group kanak2 yang dah masuk sekolah rendah.. barulah kanak2 yg baru pandai mewarna berpotensi untuk menang..

Anyway, thankx to Bank Rakyat for organizing these event as part of social responsibility..


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...