iklan sat.

20 February 2009

Perihal 'Adik'

Selalu sgt ku bercerita ttg puteri sulongku.. terlupa yg aku ade lg sorg baby in my tummy... hem.. ape yg nak aku panggil baby yg kukandung nie .. maybe ADIK.. ok tak?

adik bukan anak ke2 aku.. tp yg ke3... sebelum aku megandungkannya, aku misscarriaged my 2nd baby semasa dia berusia 3bulan 1 minggu di dalam kandungan.. (sedih mengingatkannya ...sbb aku tak welcomed dia spt aku welcome arifah menyebabkan dia tidak tidak sempurna dan gugur.. ape yg dimaksudkan tak welcome? aku tak makan ubat as schedule.. selalu skip, pastu selalu regret .. coz rasa terlalu awal and x show off my love to him/her). Masa gugur, aku bleeding for >than 1 week, n bila scan doc ckp development dia tak seperti sepatutnya dimana masa scan nampak dia seperti baru 6minggu (seketul daging) bukan seperti 3bulan 1 minggu. Then, he/she suppose to be deliver on 31/12/08.. tp Allah lebih sayangkan dia...


Alhamdulillah, after miscarriage 2nd baby, Allah bagi aku chance tuk ku tebus kesalahan aku.. So masa Adik nie mmg takde gap period langsung.. habis pantang gugur terus lekat balik.. kali nie aku promise yg aku akn welcome n jaga adik sebaiknya... Insyaallah, Adik will be deliver on 2/4/09.. sekarang dah masuk 34minggu (8bulan 1/2). aku gembira sbb setiap kali check adik, perkembangannya ok seperti yg sepatutnya.. cuma sepanjang mengandungkan adik, aku yg byk kurang sihat compared tu masa mengandungkan arifah dulu (masa tu aku aktif sgt). .. 2x aku diserang air kencing kotor, 3x kena athma (last athma masa panjat gunung stong ayam 2004), food poison yg teruk and sekarang baru baik dari batuk yg teruk.. tp sumer tu tak mematahkan semangat aku demi Adik...

Arifah pun tahu, dalam perut aku ade Adik.. coz everytime aku tunjuk tummy aku kat dia.. sure dia panggil "Aaaadik" and tepuk2 tummy aku (kekadang bukan tepuk, tp dah bergendang.. hehehe). and bila tanya dia mana Adik, she will show my tummy.. so sweet sayang... hopefully she will love her adik as i love her very much...Amin


2 comments:

  1. Kak Zan, Sue sedih baca pasal adik Arifah..
    Pengajaran utk sue juga, kadang2 asyik terfikir awal lagi..tanaklah
    bla bla bla...
    tapi sepatutnya, tenangkan hati dan terima seadanya kan :)
    sabar kak ye...adik akan jadi anak yang baik dan menyenangkan..insyaAllah

    ReplyDelete
  2. TQ..suppose kite redha atas pemberian-NYa.. hopefully menjadi iktibar kepada semua..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...