iklan sat.

19 February 2009

Multivitamin

Last week aku bawa arifah ge routine check kat klinik ibu & anak, Greentown (aka klinik wallacord.. betul ke ejaan aku). memandangkan ni klinik kerajaan, mesti ramai org..so pepagi lagi aku dah ge.. tu pun aku no yg ke 17.. dan punya la ramai org esp pregnant ladies...



masa ckeckup nie arifah dah berumur 1 tahun, 3bulan &12hari... seperti biasa routine check just timbang berat badan and sesi check bersama nurse.. (takde cucuk coz her next cucuk masa umur 1tahun 6 bulan nnti). masa ngn nurse nie mcm2 dia tanya... makan ape skrg? dah pandai jalan ke? dah pandai hold cawan and sudu ke? minum susu ape? ikut tak arahan ibu dan abah ke tak? if ok she will thick kat kad rawatan arifah.. disebabkan sumer soalan nurse tu ok bg arifah, so nurse tu satisfied except for one thing...



guess what? berat badan arifah... nie adalah kerana berat arifah cuma 8.9kg (previous checkup 8.1kg) kata nurse berat arifah dah nak ke garisan kuning (refer kat graf dlm kad rawatan dia).. nurse tu mengandaikan yg arifah aktif berjalan, tu sebab berat tak naik.. then dia bg arifah sebotol Multivitamin (take 5ml daily) tuk menyihatkan dan menambahkan berat badan arifah.. aku tak tahu betul ke tak keberkesanan multivitamin tu coz until today aku tak start lg bg kat arifah... (mesti angin je nurse tu if tahuaku tak bg lg MV kat arifah) ampun ye cik nurse coz arifah baru je recover dari batuk and selsema... kesian nak bg ubat bebanyak kat dia.. maybe tonite i'll start give her MV

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...