iklan sat.

19 February 2009

Arifah dapat kaki..

Kenapa tajuk camtu ekk? sbb mostly bila baby dah start boleh jalan org mesti ckp dia dah dapat kaki (betul ke?) FYI, arifah start berjalan officially pd chinese new year (26/1/09) iaitu ketika di rumah MIL aku di kg.. biasala umah kg sure hall nyer luas... so tanpa kami org sedar (tengah syok tgk tv) rupanya arifah dah berjalan kat hall umah.. so bila kami org tegur dia, ape lagi ditunjukkanlah skill dia tu.. berjalan2 satu umah.. cuma masa tu tak terror lg..jatuh-bangun-jatuh bangun.. My MIL siap ckp "nie lg seminggu tak menang kepong la"


sebelum arifah dapat kaki, kamiorg risau sgt coz umur dia dah 1tahun 2bulan++tp tak start jalan.. Compared to kebanyakan anak kekawan aku yg sebaya arifah dah boleh jalan.. hubby aku yg selalu calmkan aku supaya bersabar dengan development arifah.. so once she started to walk, i'm the most excited one.. sumer org ku kabokan yg arifah dah boleh jalan....


Then, one week after CNY (31/1) kami balik kg MIL lg to attend kenduri.. nak tau ape.. cakap my MIL tu betul dimana arifah memang tak menang kepong.. dari hall dah pandai berjalan kedapur, bilik2 and kekadang nak kuar umah.. kesian kat aku la.. dah la membawa perut (adik arifah), kena lak main kejor2 ngn dia.. lastly aku give up, aku serahkan tugas menjaga arifah kat MIL.. dialah mengekori ke mana arifah pegi (walaupun tua, sbb cucu cuma sebulan skali balik.. digagahnya juga melayan kerenah cucunya ini).


Sekarang, dah nak masuk sebulan arifah dapat kaki.. pantang diberi peluang berjalan.. dah pandai taknak berpimpin even atas jalan raya.. everyday, satu umah di tawaf.. kalau kat downstair dia akan tawaf hall-dining area-dapur manakala klau kat upstair dia tawaf family area dan semua bilik2..


Yg bagusnya sejak arifah leh jalan, dia tido awal dari biasa (9mlm).. yahoo............ sebabnya arifah bukan jenis baby tido awal.. selalunya dia akan tido kul 11mlm keatas.. & one more thing, aku dapat complain dr nursery dia, sejak arifah dpt kaki, kejenya nak berjalan n bila dah berjalan, main redah aje baby lain yg tgh tido ke, menerap ke atas toto.... (ape aku nak ckp ngn depa.. dia tak belajo signal ape2 lagi.. so gelak je la..hahahaha)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...