iklan sat.

26 June 2009

cuci kereta

alkisahnya.. ptg semalam aku pegi bwk keta kebalku (iswara je) ke kedai cuci keta automatik.. ala yg byr RM3 skali cuci.. maklum la, bila hubby outstation 3 minggu, takde sape la yg tolong makeupkan keta kami tu..

so, bila aku nengok anak2 ok je tak meragam.. aku pun masuk la kedai cuci keta...
elok je cleaner tu sembur keta aku ngn ayor dan sabun, mula la arifah teroyak... smbil ckp "akut..akut" (=takut, takut) dan tunjuk mesin tu smbil ckp "wat..wat" (=buat..buat). pastu dia siap nak bgn dr car seat dia suruh aku dukung..

nasib baik la aqil dia je tengok ayor dan bulu2 mesin cuci keta kami.. arifah berenti nangis bila keta kami kuar dr kedai tu.. masa tu baru dia senyum kembali..

arifah..arifah.. bukan tak biasa basuh keta camtu.. tp mungkin selalu dia nyorok bawah tudung aku.. kali nie je kena dok kat car seat.. tu yg dia rasa cam dia yg kena basuh...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...