iklan sat.

15 June 2010

Arifah dah start belajar Potty train

http://www.trustyguides.com/Images/potty-training-seat2.jpg

Start minggu lepas aku & hubby dalam usaha tuk latih arifah ber'potty train'..
ketika usianya 2tahun 8 bulan
so far kat umah Arifah tidak berpampers except bila nak tido or nak kuar jejalan..
ni kerana Arifah mmg seorang yg kuat pee pee ketika tido.. so aku tak dapat bygkan tilam tebal kamiorg lenjun kena pee pee dia..
lain pulak halnya nak ge jln, ade skali tu aku dengan yakinnyer biarkan arifah tak berpamper untuk pegi umah mak aku sbb dia dah pee pee 3 x..tp baru smpi porch kereta, dia pee pee tuk kali ke4..

alhamdulillah 2 3 hari ni, Arifah boleh bagi tau yg dia nak pee pee or poo poo..sebab selalunya dia akan bgtau bila dah melepas hajat..
walaupun ia hanya reason tuk dia ge bilik air tuk main air..
Namun, Arifah tidak suka duduk kat seat potty train..
aku ade gak beli satu cam diatas, tp seat tu jd mainan dia ngn aqil je..
arifah lebih prefer ke bilik air.. skrg nie pun dia slalu kata gatal if aku pakaikan pampers..
mungkin dia rasa selesa tidak berpampers...
hopefully dia berjaya potty train sebelum umur 3 tahun..

nota: aku tak sanggup nak letak gambar arifah di bilik air.. P&C hehehe

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...