iklan sat.

28 August 2009

Mandi manda di Hot Spring, Trolak


Pada 14-16 Ogos lalu aku ade Accountant General Assesment Centre (AGAC) kat Institut Tanah dan Ukur Negara (INSTUN) Behrang.. tp citer ttg AGAC akan dipost nnti sbb gambo tak leh nak upload sbb USB takde.. so balik dari AGAC, my hubby dtg amik bersama kedua2 anak kami.. diaorg bertolak kul 10pg dari ipoh sbb dijangka program AGAC tamat kul 11.30 (dlm jadual kul 1 tghari).. memandangkan pepagi diorg dah kuar, my hubby bwk je bebudak tu tanpa mandi sbb kamiorg dah plan nak singgah mandi manda kat hotspring, trolak.. and pastu direct balik kg aku kat sungkai.. (ish.. rindunya lama tak balik kg)

so, spt yg dijangka AGAC tamat kul 11.00.. and my family pun smpi on time..
abih je program, aku check out and kami terus bertolak ge trolak
sesampi disana dlm kul 12.. ape lg aku, arifah dan aqil.. yg terjun masuk air.. abah maintain ayu dok tak mandi.. tukang tangkap gambo je.. hehehe
kat sana kami mandi bhgn air sejuk je, tak sempat ge pun bhgn air panas sbb dah hujan.. kamiorg salin baju pun kat kg.. basah2 masuk kete.. bebudak 2 org tu kamiorg pakaikan pampers je .. kesian lak nak dibiar kesejukkan.. kang demam lak depa..
meh layan gambar mandi-manda kamiorg..

no paparazi please, I tengah syok mandi ni
betapa seronoknya arifah, aqil lak blur je..
kalau nak tahu, arifah mmg suka mandi tp aqil kalau masuk air je, mesti angkat kaki takut..



bestnyer dpt spend masa ngn anak2 selepas 3hari berAGAC (ala2 kursus je )


bak kata my hubby, aku yg terlebih galak..
tak percaya? tgk bawah...

3 gambar aku bawak arifah masuk dlm sotong.. kesian kat arifah, ketakutan..


aqil surrender awal.. sejuk la bu.. baik aqil dok ngn abah..

aqil tertido kepenatan.. lihat kat mulut dia, siap kuar air liur lg..

arifah tak puas lg abah nak main air.. jgn la tarik arifah...

berehat sebentar ketika hujan turun

masa ni hujan dah start nak lebat, so we decide nak balik..

arifah tertido keletihan dlm kereta

arifah dan aqil smbung tido di rumah pakusu aku...

sian anak2 ibu, penat..

kami tiba di rumah pakusu dlm kul 3.. sesampi je disana buat macam umah sendiri.. mandi manda pastu mkn mee goreng makusu.. aku tibai smpi 4x sbb kelaparan.. dlm hotspring just mkn burger je.. ape lg qado la.. pastu makusu cam paham2 je.. dia masakkan la mkn malam dlm kul 6, ape lg kamiorg mkn untuk kesian kalinya.. sedap lauk makusu wpun simple.. sambal tumis ikan bilis+petai, telur dadar dan sayur ..

kalau dah ge umah makusu kena gak ge umah wanchik.. krg kecik hati la my lovely aunty tu..sbb depa dok sekampung.. tp sedih bila smpi sana, melihatkan ayahchik yg dah sakit spt abah.. tak larat bangun... tak sanggup aku lihat ayahchik.. ya Allah, Kau sembuhkan la penyakit ayahchik dan abahku... Ameen

so malam tu kami tiba dlm kul 9 mlm... dan masing2 tertido keletihan..

1 comment:

  1. salam ziarah,salam kenal :)
    tmpt ni dekat dgn rumah mertua saya :)
    jmpt dtg blog,nti kita tukar2 link?jika sudi :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...