iklan sat.

15 November 2012

aqil berpotty train

di usia aqil 3 tahun 7 bulan.. baru aqil di latih berpotty train..
compare to arifah, pada usia 2 tahun 8 bulan telah berjaya dalam potty train..

kenapa aku lambat potty train aqil?
1. aqil sehingga sekarang masih pelat bercakap.. kekadang tak paham apa yg nak dikatakan..
2. sedangkan berpampers pun dia tak cakap kat aku or hubby, inikan pula jika off pampers..
mau tercicir..

tapi disebabkan aku nak sekolahkan aqil 4 tahun bermula tahun depan..
so aku kena juga latih aqil berpotty train..
so dlm seminggu ni mmg kami cuba utk menjayakan misi ni..

1st potty train aqil pada rabu minggu lepas..
masa tu sekali je bagitau aku.. yg lain berterabur merata.. 
nasib baik kecik aje..
siap kena marah ngn aku coz taknak ckp langsung..
then, jumaat lepas hingga semalam, aku gagahkan lagi melatih aqil..
alhamdulillah dari hari kehari ada peningkatan...
boleh dah bagitau aku.. bila rasa nak membuang ..
pastu siap ge toilet sendiri + pakai selaur sendiri..
cuma bab basuh air b****r aku still tak harap lagi..

apapun bila nak jalan2 or tidur, aqil still berpampers..
hopefully lagi 2 bulan sebelum sekolah start.. aqil berjaya potty train..

maka kat situ, boleh menjimatkan duit belanja pampers...
hehehe
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...