iklan sat.

15 July 2009

Arifah buat hal..

mlm td.. tidurku tak lena langsung
ingatkan boleh la rehat skit bila aqil dah ok skit dari batuk dan selsemanya..
ini sumer gara2 anak daraku buat hal pepagi buta
pukul 2 pg dia dah start wat concert ntahapapantah..
hangin je aku bila aku pujuk tak jalan..
aku garu kaki dan telinga dia.. sbb itu kebiasaan arifah bila nak tido..
aku tanya nak susu.. dia jwb "ha.."
tp bila dah bancuh setitik pun tak nak minum.. teroyak lg ade
aku check pampers pun ok.. ringan je
tp still tak leh nak control volume menangis dia..
siap ge tindih bdn aqil..
smpi terjaga la budak tu .. nasib baik aqil layan je perasaan dia sembang sorg diri sementara kakaknya melalak tak tentu pasal..

at last mak aku terjaga dengar raungan cucu kesayangannya
dichecknya perut arifah .. rupanya kembung..
apalagi.. mak pun sapu minyak dan urut perut dia smpi lena..
baru la minah tu dia dan tidur balik..

ishhh .. kesian dia..
aku lupa yg dia masih kecik lg..
perutnya still tak stabil lg.. akan kembung kalau salah mkn
aku asyik urut perut aqil je bila nak tido..
ibu ape la aku nie.. slalu anggap dia dah besar benor sedangkan belum lagi masuk 2thn

nota: arifah mkn byk mlm td.. popiah goreng 4ketul, nugget 4ketul dan yang penting minum teh susu (nie yg buat dia kembung)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...