iklan sat.

24 July 2013

CCM - GOLD COAST MORIB 2D1N~ DAY 1

 Ni citer bulan Januari 2013..
 Aku n family aku serta family naza (ex-uitm perak) telah merancang untuk cuti-cuti Malaysia di Gold Coast Morib Resort (GCMR).. So kami telah booking 3 bilik thro' streetdeal bagi pakej berharga RM150 termasuk breakfast and dinner for 2, 2 admission tiket ke gold coast waterpark, bilik duluxe + indoor jakuzi untuk 2D1N...
citer sblm ini kami telah bergerak dari ipoh sabtu 26.1.2013 dan lepak di rumah Mak Yang aku..
esoknya, kami bergerak konvoi dari RNR Dengkil 4 kereta ke Gold Coast melalui jalan KLIA, Sepang dan Morib.. for me ikut jalan sana jauh skit berbanding ikut klang, banting dan morib..
Alhamdulillah kami sampai di GCMR lebih kurang pukul 2.30ptg...
masa check- in punya la ramai org.. maklum la semua redeem baucar yg dibeli dari streetdeal.. + kebetulan hari kami pergi cuti ganti Taipusam.. En hubby berbaris dekat sejam gak la sebelum check- in..

ni mak aku, maklin and her hubby, pakcik nazeri.. tgh tunggu check -in

arifah dah siap main2 aci kejar ngn aqil n kaka di reception counter

opah aku yg penat menunggu dengan naza

ni my youngest uncle (my mum's sibling), kuny.. tua setahun je dari aku.. idak la panggil pakcik pun..

ni wife kuni, fiza (pun tak panggil makcik) n my sis, fiqah

auni dah tunjuk perasaan.. masa ni dia baru dapat kaki.. mula la panjang langkahnya..

fiqah n her doter.. mia...

ni anak sulong fiqah.. saqiif..
setelah selamat check-in.. masing2 masuk bilik.. usha2 bilik..nnti aku upload gambar bilik..
alhamdulillah bilik selesa.. 2 katil super single.. then, kami berkenduri lunch di bilik mak coz mak tapau mknn yg dimasak di rumah fiqah.. sedap sangat walaupun tak proper.. maklum la 4 family makan dalam satu bilik..
memula plan nak berkelah di bagan lalang.. tp tengok pantainya tak sesuai terutamanya utk opah yg tak boleh duduk tanpa kerusi.. terus ubah plan lunch kat hotel.. cuma lewat sgt coz masalah check in..

ptg tu, mula la agenda utama ke sana iaitu mandi2 di waterpark... kami turun lambat skit dekat pukul 6ptg.. sekejap je dpt mandi kolam coz pukul 7 mlm waterpark di tutup..
since pakej kami just dpt 2 tiket, so utk anak 2 kena bayar coz dah lebih 90cm (if bawah 90cm still free)
ticket masuk utk seorg kanak2 RM20++.. penjaga tiket suruh jaga betul2 tag yg dipasang kat tangan if nak mandi lagi esoknya.. coz if hilang kena beli lain.. so kami pun pasang tag yg tak berapa ketat supaya senang dikeluarkan utk digunakan esoknya.. Arifah n aqil enjoy sgt mandi manda.. siap mempraktikkan ilmu yg dipelajari semasa swimming class.. auni je still tak boleh terima mandi kolam.. celup je dalam kolam terus menangis tak ingat.. so, aku dpt berendam sekejap je.. pastu lepak ngn auni kat kerusi tgk yg lain mandi..

my BIL, shauqi dengan anaknya saqiif

mempraktikkan ilmu berenang.. klau sir yg ajar swimming  tgk sure kagum

masa ni auni masih boleh menerima masuk kolam..

dah start bait2 menangis

sesi meraung.. aku sempat berpeace.. danish, cousin aku pun cool je






BIL n pakcik jaga budak2 mandi

akan bersambung sesi citer dinner n lepak time with naza n family... serta day 2 at GCMR...



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...