iklan sat.

04 August 2011

Shah Alam.. UiTM.. I-City.. Intekma Resort..

24 Jun dan 8 Julai 2011, aku and family ke Shah Alam atas urusan peribadi..
dah lama dah aku tak ke sana.. esp selepas tamat belajar di UiTM S.A..
so macam2 perubahan yg aku tgk.. maklum la dah >5thn aku meninggalkan kenangan di sana..
maka, kedatangan aku kali ni ke sana menggamit kembali memori zaman study..

ok.. citer ttg journey pada 24 jun..
masa tu aku ade ujian bertulis di UiTM shah Alam
oleh kerana exam start kul 3, maka kami berangkat dari ipoh kul 10pg++
so sampai sana dlm kul 2.. time aku exam, hubby bw anak2 ge ofis dia branch shah alam..
masa aku call, pihak uitm inform ade satu test je, alih2 kena jwb paper audit lak..
nasib baik depa suruh buat laporan audit je..
pastu kul 5, lepak2 ngn ex-lecturer uitm perak, En Shamsury.. till maghrib
disebabkan hubby nak jumpa client esoknya, maka kena balik malam tu jugak ke ipoh..

so kami mandi2 dan solat di masjid shah alam.. aku n hubby dah janji ngn anak2 nak bw main salji kat I-city.. so kena la tunaikan slps seharian ikut schedule kami.. I-city ni dlm 3km dari pintu seksyen 7, uitm.. so takde sesat kami cari..

pose b4 masuk kat Snowalk, I-City @ tiket kaunter.. diaorg dah start excited..

kami ge dlm kul 8++.. tak ramai orang sangat..

pose dgn spongebob sblm pakai baju sejuk..

aksi arifah and aqil lps disarung baju sejuk.. baju ni include dlm tiket.. cuma lps ni klau nak ge lg terus pakai boot.. sbb sewa boot shj RM10/sepasang.. mmg sejuk + licin klau nak pakai sandal biasa...

aksi2 kami dlm snow walk... sejuk gila.. kamiorg masuk dlm 15 min je sbb aqil meragam kerana asyik jatuh je + sweater besar...





aqil tgh bengang... masam je jalan kuar...

tp bila tgk pokok berlampu yg sgt cantik, dia excited kembali...


alhamdullillah, dlm kul 11 ++ kamiorg bergerak kuar dari shah alam..

kamiorg berkelah McD kat playground R&R Sg Buluh kul 12.30tghmalam.. beli tapau masa on the way kuar dr shah alam.. anak2 still bertenaga main playground walaupun dah tghmalam... dlm kul 1.00++ baru gerak balik and tiba kul 4pg kat ipoh...

2nd journey kami ke S.A pada 7 Julai... aku ade interview kul 8 pg 8.7.2011, so kami bertolak hari sebelumnya dlm kul 5 ptg and tiba kul 9 mlm.. aku booking apartment 1 bilik di Intekma Resort sbb bg 2 katil queen, sekali bila check-in cam scary je sbb conditionnya cam lama tak guna.. then, yg tak ok nak ke bilik kena naik tangga pusing2.. aku risau ade yg jatuh tangga.. so aku tukar dr apartment ke hotel bilik superior... yg ni amat selesa walaupun 1 je katil queen... aqil punya lasak tido, smpi jatuh katil la..

esoknya aku drive sendiri ke UiTM while hubby n anak2 melepak di Intekma Resort..
hubby aku bw bebudak mandi pool slps breakfast di kafe..

seronoknya tgk mereka menikmati honeystar..

pose b4 mandi..
swimming time.. seronok sgt depa dpt mandi pool... aqil terutamanya smpi taknak naik atas langsung....


kul 12.. check out, then lunch kat A&W seksyen 7.. pastu drive back to ipoh..
tp on the way, aku dah tak sedap badan... rasa sengal2..
at last balik kg sat kat Sungkai, baring2 umah pakusu n singgah umah wanchik untuk hilang sakit badan.. esoknya aku demam teruk 4 hari...

penangan berjalan sakan........ke Shah Alam

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...