iklan sat.

24 August 2011

anak2 ku sakit....

salam ramadhan.. tinggal beberapa hari ramadhan akan meninggal kita..
ramadhan kali ini menguji kami sekeluarga..
bila anak2 ditimpa musibah...

bermula dengan aqil yang tiba2 kena cirit-birit + muntah2+ demam dari hari jumaat 12.8.2011
hingga berlarutan selama 6 hari.. sudah dirujuk ke klinik.. tp tak ok gak..
namun ade satu yg buat aku salute ngn aqil, walau sakit camner teruk Aqil tetap makan dan tak merengek2... walaupun ape yg dimakan akan keluar dari atas dan bawah..
cuma dia melepek je nak tido atas riba aku... kesian tgk dia.. dari chubby teruk jadi keding je penangan cirit birit + muntah... jenuh la kami mendobi segala macam kain mas weekend tersebut..

lepas aqil, arifah pulak terkena infection dr aqil.. start dari subuh isnin 15.8.2011 berlarutan hingga sabtunya... simptom sama cuma kesan lebih teruk...
hari isnin tu aku ttp outstation taiping, nasib baik ade kakak ipar dirumah, dpt la beliau tgk2kan bebudak.. bila keje jauh time anak tak sihat, mula la hati tak senang..
betul telahanku, bila aku smpi rumah,aku tgk arifah dah melepek... taknak makan dan asyik muntah+cirit je.. yg paling aku terasa bila arifah poo-poo dia kata dia sejuk sgt, tp bila aku check badan dia suhu biasa je.. smpai kuar dari bilik mandi aku terus selubong dia ngn selimut.. then aku call doc bgtau condition arifah, dia kata kuman sedang menyerang badan arifah.. if demam kena terus bw hospital.. slps 1/2jam bdn arifah panas sgt dan muka dah pucat.. terus kami bw ge GH.. kat GH suhu bdn dia dah 40'c.. terus kena dripped glucose and masuk ubat demam.. alhamdulillah tak warded.. cuma lemah selama seminggu...

tertido keletihan ...

sakit2 pun boleh senyum bila snap pic

kenangan tangan kena drip

1 comment:

  1. sabar ila.. dugaan berat tu. sian arifah sampai kena drip.. moga dua2 cepat sembuh.. ko pun jga kesihatan ye

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...