iklan sat.

26 May 2011

Rombakan besar-besaran..

1 April 2011.. selain birthday Aqil.. adalah tarikh yg diingati oleh staf Jabatan Audit Negara (JAN) perak.. dimana lebih 80% staf terlibat dalam rombakan besar-besaran kakitangan termasuk aku.. sejak aku melapor diri di JAN perak dari 3 Sept 2007, aku ditempatkan di Seksyen Badan berkanun Persekutuan(BBP) yang aktivitinya menjalankan pengauditan interim &penyata kewangan bagi 4 BBP negeri iaitu UITM Perak, LTH, PERKESO & KWSP.. Seronok gak buat BBP tp bila dah nak masuk 4 tahun, mula la ade rasa jemu... sbb interim kurang mencabar..

Namun, mulai 1 April 2011 aku ditempat di Seksyen Jabatan 3 yang menjalankan pengauditan prestasi, pemeriksaan mengejut dan Pengurusan kewangan berasaskan indeks Akauntabiliti bagi akaun kerajaan negeri untuk Jabatan Pertanian Negeri & Daerah, Jabatan Pengaliran & Saliran Negeri dan Daerah, JKR dan Jabatan Kehakiman Negeri & Daerah...

walaupun ade yang mempertikaikan kenapa ramai degree holder esp bidang Accounting ditempatkan untuk membuat auditan prestasi.. kira macam dah tak sesuai dengan qualification..namun aku redha.. kerana aku ade 30 tahun servis berkhidmat dengan JAN.. banyak lagi masa untuk aku masuk ke seksyen lain such as PBT, BBN or Bendahari Negeri...

So, aku berharap dengan berada di Jabatan 3, aku akan dapat menimba pengalaman menjalankan auditan prestasi(kajian).. dan Insyaallah kajian pertama aku yg akan bermula Jun ini adalah pengurusan Kemudahan awam oleh Majlis Perbandaran Taiping..

GAMBATTE KUDASAI ILA...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...