iklan sat.

05 May 2013

Cerita PRU 13 kami...

Hari ini 5 Mei 2013, tarikh bersejarah bg negara kite kerana kita semua yg berhak mengundi akan beramai-ramai keluar mengundi bagi pilihanraya umum ke 13.. Pilihanraya ini bagi menentukan masa depan negara kita dimana pada masa ini kita sebagai pengundi berhak menentukan siapa yg akan diberi amanah utk mentadbir negara kita... Buatlah pilihan yg bijak dan tepat. Ok.. Citer tentang PRU, ini kali ke2 aku dan hubby mengundi.. Sebelum ini aku mengundi di kawasan ipoh timur kerana alamat IC menggunakan alamat rumah abah aku, masa tu aku rasa tak bersemangat nak mengundi coz kawasan non muslim either BN or PR. Alhamdulillah pada kali aku mengundi parlimen tambun dan dun manjoi.. Kerana aku telah tukar IC kealamat rumah kami di meru raya.. Dan calon yg bertanding semuanya islam. Memandang mengundi kali ini jatuh hari ahad, aku n hubby balik bkt merah dulu coz hubby masih menggunakan alamat sana.. Tghari td baru balij ipoh..Dlm pukul 3.45ptg aku telah sempurna tanggungjawab aku di sk chepor.. Tahun ini, spr telah menggunakan calitan dakwat kekal utk memastikan seorg pengundi hanya mengundi sekali, tp bg aku tak kekal mana seperti yg dikatakan hingga 7 hari.. Elok balik umah, basuh pinggan n mandikan anak, dakwat jd pudar n tak kekal.. Semoga ade inisiatif lain yg bole spr guna.. So skrg aku n hb tak sabar nak tunggu keputusan PRU13.. No more kartun2 ye anak2.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...